Symposium: GGZ van A tot Z

23 mei 2019 16:00 - 21:00
HAN Kapittelweg 33

Hallo allemaal!

Op donderdag 23 mei zullen wij namens s.v. Plexus het jaarlijkse symposium organiseren, die dit jaar volledig in het teken zal staan van de GGZ. Wat houd de GGZ nou precies in? En weten we eigenlijk wel genoeg over dit vakgebied? Bestaat de GGZ alleen maar uit gekke mensen? Of komt er veel meer bij kijken?

Wanneer we gaan kijken naar de landelijke cijfers, zegt het Trimbos instituut dat bijna 43,5% van alle Nederlanders ooit een psychische stoornis heeft gehad. Dat is bijna de helft van heel Nederland.Maar waarom blijft het dan zo’n taboe? Hebben we eigenlijk wel genoeg aandacht voor de GGZ? En weten we hoe we moeten omgaan met psychiatrische patiënten?

Doormiddel van het symposium GGZ van A tot Z willen wij de psychiatrie op een informatieve en leuke manier onder de aandacht brengen. Door een grote variatie aan sprekers, willen wij laten zien dat je psychiatrie overal kan tegenkomen. Van de straten van Nijmegen, tot in het ziekenhuisbed van het Radboud. Iedereen kan in aanraking komen met de psychiatrie.

Tijdens het symposium hebben we een aantal fantastische sprekers voor jullie geregeld. Neem een kijkje in de wereld van een psychiatrisch consulent op de SEH, kijk mee in een casus van een wijkagent, duik de verdieping in en krijg meer informatie over drugs als medicijn of neem een kijkje in het autistisch brein op de crisisafdeling of laat je fascineren door een verhaal uit de TBS kliniek. Kortom, laat al je vooroordelen vallen en kom een kijkje nemen in de grote wereld van de GGZ! Zet hem in je agenda en houd de Facebookpagina en de site in de gaten voor verdere updates! Het symposium is voor iedereen toegankelijk.

Leden: €2,50 Niet leden: €5,00

Voor de verdiepingsonderdelen dien je volgend formulier in te vullen: https://forms.gle/78kaU8jKdvkvkWft9

Liefs,

De symposiumcommissie

Let op: Wil je kwaliteitspunten ontvangen? Schrijf je dan ook in via de GGM activiteitenkalender.