Rondleiding mortuarium Radboudumc

21 nov. 2018 09:45 - 12:00
Radboudumc

Beste leden,

De activiteitencommissie organiseert op 21 november een bezoek en rondleiding aan het mortuarium in het Radboud UMC. Wil jij weten wat er gebeurt na het overlijden van een patiënt? En wat het aandeel hierin is van de verpleegkundige?

De activiteit zal ongeveer 2 uur duren waarbij een medewerker ons rond gaat leiden. Er is in de rondleiding veel aandacht voor de rol die familie kan en mag spelen bij de zorg als een patiënt overleden is. Naast het verzorgen en opbaren van de overledene vindt er soms ook onderzoek plaats op het lichaam of zal er met toestemming van de overledene orgaan- en/of weefseldonatie worden uitgevoerd. De medewerker van het mortuarium zal vertellen wat er met de overleden patiënt gebeurd tot de dag van de uitvaart.

Na de rondleiding zullen we na praten met elkaar en zal de medewerker van het mortuarium al onze vragen beantwoorden. We zijn bezig om aan deze activiteit kwaliteitspunten te koppelen. Na inschrijving zullen jullie hier meer over horen.

De activiteitencommissie

LET OP!
Je kunt je aanmelden tot 21 november 2018 9:00. Afmelden is mogelijk tot 18 november 2018 18:00. Meld je je na deze datum en tijd af dan kun je geen aanspraak meer maken op geld terug. We verwijzen je hiervoor naar ons huishoudelijk reglement.