Rondleiding Pompestichting Nijmegen

Educatief
14 dec. 2018 09:15 - 12:00
Pompestichting Nijmegen

Alléén toegankelijk voor leden van s.v. Plexus

Presentatie en Rondleiding Pompekliniek Nijmegen
De Pompestichting is een particuliere stichting voor forensische psychiatrie en behandelt personen die met Justitie te maken hebben of krijgen. De behandeling, zorg en beveiliging zijn gericht op delictpreventie en op veilig functioneren in de maatschappij. In een forensisch psychiatrisch centrum of een forensisch psychiatrische kliniek verblijven mensen aan wie TBS is opgelegd. TBS staat voor Ter Beschikking Stelling en is geen straf, maar wél een maatregel die iemand zijn vrijheid ontneemt. TBS kan door een rechter worden opgelegd aan mensen met psychiatrische en vaak ook verslavingsproblemen, die (mede) door die problemen een ernstig delict hebben gepleegd.

Op vrijdag 14 december zal de activiteitencommissie een rondleiding organiseren bij de Pompestichting te Nijmegen. We zullen starten met een presentatie van een sociotherapeut en daarna een rondleiding volgen door de kliniek. Wil jij je 5.3 stage lopen bij de Pompestichting? Of wil je meer informatie wat stage lopen als verpleegkundige in de forensische psychiatrie inhoudt? Dan ben je van harte welkom bij deze activiteit.

Omdat er maar 11 plekken te vergeven zijn vragen we jullie om voor 19 november 12:00 een korte motivatie te sturen naar activiteiten@svplexus.nl waarin staat wie je bent, hoeveelste jaars en waarom je mee wil naar deze rondleiding. Wij zullen hieruit 11 mensen selecteren die mee kunnen op 14 december en hen zo snel mogelijk hierover informeren.

Datum: 14 december 2018
Tijd: 9:15 – 12:00
Locatie: Pompekliniek Nijmegen
Leeftijd: Alleen voor leden die 18 jaar of ouder zijn
Afmelden: Tot dinsdag 11 november 12:00. Afmelden kan via een mailtje naar activiteiten@svplexus.nl
Kwaliteitspunten: Hier zijn we mee bezig om te kijken of we deze kunnen koppelen.